Komunikacja regionalna PA Gryf

Taryfa przesiadkowa

Wybierając podróż w relacji wymagającej przesiadki, oferujemy Państwu możliwość skorzystania ze specjalnej taryfy przesiadkowej. W tym celu, Pasażerowie powinni na pierwszym odcinku trasy (przed przesiadką) nabyć zwykły bilet – w cenie wynikającej z taryfy, natomiast przy zakupie biletu w drugim autobusie powinni okazać poprzedni bilet, który uprawniać będzie do skorzystania z ulgi handlowej na przejazd w wysokości 30% od ceny biletu wynikającej z taryfy opłat. Warunkiem uzyskania ulgi jest rozpoczęcie drugiej podróży nie później niż 2 godziny od momentu zakupu pierwszego biletu.
Ulga handlowa nie łączy się z ulgami ustawowymi.
Taryfa przesiadkowa nie obowiązuje na wielokrotne przejazdy tą samą linią wynikające z przerwy w podróży.

Honorowanie biletów miesięcznych na różnych wariantach tras

Bilet miesięczny zakupiony na daną trasę, obowiązuje na wszystkich liniach komunikacyjnych kursujących w podanej relacji.
W przypadku możliwości podróżowania w danej relacji różnymi wariantami tras, obowiązuje zasada, że bilet miesięczny zakupiony na trasę dłuższą honorowany będzie również w autobusach linii jadącej trasą krótszą. Przykładowo bilet miesięczny na trasę Kartuzy – Sulęczyno przez Sierakowice (linia 14) honorowany będzie również w tej samej relacji na linii 7 kursującej najkrótszą trasą przez Brodnicę Górną i Klukową Hutę.

Bilet miesięczny sieciowy

Bilet miesięczny zakupiony na dowolną relację powyżej 40 km (przedział taryfowy 41-100 km) jest jednocześnie tzw. biletem sieciowym. Uprawnia on do nieograniczonej liczby przejazdów w okresie ważności biletu w dowolnej relacji w całej sieci komunikacyjnej P.A. GRYF.

Bilet dzienny

Bilet dzienny uprawniający do nieograniczonej liczby przejazdów autobusami P.A. GRYF w dowolnej relacji w okresie jednego dnia kalendarzowego (tj. od godziny 0:00-24:00). Bilet dzienny można nabyć u kierowcy autobusu. Z uwagi na przepisy ustawowe na bilet dzienny nie obowiązują żadne ulgi.

Bilet 14-dniowy

Bilet 14-dniowy obowiązuje w wybranej przez pasażera relacji przez ciąg kolejnych 14 dni. Podobnie jak w przypadku biletów miesięcznych, bilet 14-dniowy zakupiony na relację dłuższą jak 40 km staje się biletem sieciowym, który umożliwia nieograniczone podróżowanie autobusami P.A. GRYF w okresie ważności biletu. Bilet 14-dniowy jest biletem imiennym do nabycia w kasach stacjonarnych P.A. GRYF (należy mieć na uwadze, że punkty sprzedaży biletów funkcjonują w wybrane dni miesiąca). Z uwagi na przepisy ustawowe na bilet 14-dniowy nie obowiązują żadne ulgi.

Zasady wydawania duplikatów biletów miesięcznych

W przypadku utraty (zagubienia, kradzieży lub całkowitego zniszczenia) biletu miesięcznego możliwe jest wydanie duplikatu. W tym celu pasażer powinien złożyć w siedzibie P.A. GRYF, ul. Armii Krajowej 1d, 83-330 Żukowo, pisemny wniosek opisujący zaistniałą sytuację.

Wniosek powinien zawierać:
– imię i nazwisko właściciela biletu,
– jego adres zamieszkania,
– trasę przejazdu,
– kasę, w której bilet został kupiony (Kartuzy / Żukowo),
– miesiąc obowiązywania biletu,
– numer telefonu właściciela biletu.

O fakcie uzyskania akceptacji Dyrektora P.A. GRYF (lub jej braku) pasażer zostanie poinformowany telefonicznie.

Po uzyskaniu akceptacji, pasażer udaje się do kasy biletowej, w której nabył bilet, gdzie zostanie wystawiony mu duplikat. W przypadku zagubienia biletu ulgowego, wystawienie duplikatu może nastąpić wyłącznie po okazaniu dokumentu uprawniającego do zastosowania ulgi.

Termin rozpatrzenia wniosku wynosi maksymalnie 5 dni roboczych od momentu jego złożenia w siedzibie P.A. GRYF.

Komunikacja gminy Pruszcz Gdański

(dotyczy linii 841-848)

Na liniach funkcjonujących w ramach komunikacji gminy Pruszcz Gdański, taryfa opłat za bilety oraz granice stref taryfowych ustalone zostały przez gminę Pruszcz Gdański. Uwaga! Ulga gminna nie łączy się z ulgami ustawowymi.

Honorowanie biletów miesięcznych

Bilet miesięczny uprawnia do nieograniczonych przejazdów we wszystkie dni tygodnia, na wszystkich trasach w strefach taryfowych na jakie został wykupiony.

Bilety elektroniczne (tzw. e-bilety)

Dla Państwa komfortu i wygody wprowadziliśmy możliwość załadowania biletu miesięcznego na kartę elektroniczną. E-bilet można otrzymać po wypełnieniu wniosku (pobierz wniosek), który należy złożyć w punkcie sprzedaży biletów w Urzędzie Gminy Pruszcz Gdański, przy ul. Wojska Polskiego 30. Kaucja zwrotna za wydanie e-karty: 10 zł.

Przy wejściu do autobusu należy każdorazowo przyłożyć e-bilet do czytnika znajdującego się na górnej części kasy fiskalnej. Odczyt nastąpi automatycznie, co zostanie potwierdzone sygnałem dźwiękowym.

Bilety miesięczne obowiązują wyłącznie w autobusach komunikacji gminy Pruszcz Gdańskiej. Wszystkie takie pojazdy oznaczone są specjalnym logotypami umieszczonymi na przedniej i tylnej ścianie autobusu (po prawej stronie) oraz na boku (na szybie za przednimi drzwiami). W autobusach nie obowiązują bilety miejskie i metropolitalne emitowane przez ZTM Gdańsk oraz MZKZG.

Linie regionalne PKS Gdańsk

(funkcjonujące pod marką GRYF)

Taryfa przesiadkowa

W celu promowania podróży uwzględniających przesiadki, wprowadzona została ulga przesiadkowa w wysokości 30%. Pasażer w trakcie pierwszej części podróży (przed przesiadką) nabywa bilet w zwykłej cenie, zaś przy zakupie biletu po przesiadce, w drugim autobusie, okazuje poprzedni bilet, który uprawnia do skorzystania z ulgi handlowej na przejazd w wysokości 30% od ceny biletu wynikającej z taryfy opłat. Warunkiem uzyskania ulgi jest rozpoczęcie drugiej podróży nie później niż 2 godziny od momentu zakupu pierwszego biletu. Taryfa przesiadkowa nie obowiązuje na wielokrotne przejazdy tą samą linią wynikające z przerwy w podróży.